Kup sok z kiszonego buraka.

Od wieków w słowiańskiej tradycyjnej kuchni wykorzystuje się kwaszone warzywa. Od paru lat jednakże raz za razem mówi się także o zaletach zdrowotnych soków z kiszonych warzyw, w szczególności z kapusty i buraków. To wręcz tzw. super żywność, która dzisiaj często widoczna jest na półkach sklepowych w działach ze zdrową żywnością.

Wypłukuje toksyny i działa bakteriobójczo – sok z kiszonej kapusty

Chyba każdy z nas w dzieciństwie pił sok z kiszonej kapusty. Nasze babcie na własną rękę kisiły kapustę na bazie rodzinnych przepisów, a po spożyciu kapusty częstokroć dawały swoim wnukom szklaneczkę z sokiem, tłumacząc, że sok jest kwaśny, lecz nadzwyczaj zdrowy. I miały rację! Sok z kiszonej kapusty to prawdziwe źródło witamin! Zawiera on ogromne ilości witaminy A, C, E oraz witamin z grupy B, jak również rozmaite minerały, jak np. sód, magnez i żelazo. Wiele osób miewa trudności z przystosowaniem się do cierpkiego smaku tego soku, lecz rekomenduje się sięgać po niego regularnie, gdyż wypłukuje toksyny z organizmu, wypłukuje toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu, działa on grzybo- i bakteriobójczo i wspomaga trawienie, więc w efekcie może być wykorzystany w procesie odchudzania. W szczególności zaś pomaga uzupełnić brak witaminy C, dzięki czemu wzmacnia odporność organizmu i zapobiega częstym przeziębieniom. Ze względu na znajdujące się w nim żelazo sok z kapusty kiszonej podaje się również osobom, chorym na anemię. Oczywiście nawet tak zdrowego przetworu nie powinno się nadużywać – wystarczy spożywać maksymalnie 1 szklankę soku dziennie.

Sok z kiszonego buraka jest równie zdrowy!

Drugim lubianym sokiem, który wykorzystujemy od zawsze w kuchni i który spożywamy również jako zdrową przekąskę, jest sok z kiszonych buraków. Posiada on dużo witamin i ma własności przeciwzapalne, antyoksydacyjne oraz antyseptyczne. Sok ten wzmacnia ogólną odporność: wyostrza koncentrację, zapobiega zaparciom, a jednocześnie obniża ciśnienie. Choć buraki cechują się dużą zawartością cukrów, to sok z kwaszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i może być spożywany przez diabetyków. Nie zaleca się jednak jego spożycia przez osoby cierpiące na choroby nerek bądź reumatyzm, jak również paniom karmiącym piersią oraz w ciąży.

Jeżeli nie masz możliwości, żeby przygotowywać soki z kiszonych warzyw na własną rękę, możesz kupić je w swoim markecie albo założyć na nie zamówienie wprost na stronie producenta. Miej jednak na uwadze, że soki tego rodzaju trzeba przechowywać w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz kupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Nasze dane kontaktowe:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]