Szukasz korzystnej oferty kampanii SEO? Nie czekaj! Wejdź na ten link.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do pierwszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań samodzielnie. Nie mając wiedzy w zakresie SEO i nie obserwując codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam również eksperci od kampanii Google Ads, grafiki, kodowania czy content marketingu, którzy służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Firma SEO – przejrzystość jej działań jest istotna

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Polecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO często dodawany jest dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę warto zapoznać się ze studia takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o planach prac na nadchodzące miesiące, jak również dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Następny zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszukać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych przedtem pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach albo produktach, które stara się wypromować.

Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Przezornie należy potraktować firmy SEO, które proponują typ współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To w dalszym ciągu dość popularny model rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać szybkie rezultaty łamiąc standardy ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, zatem solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]