Nie czekaj! Sprawdź aktualną ofertę PBN w rozsądnej cenie.

By konsument znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – łatwe zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, gdyż są budowane i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zwykle używane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania sporej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz telefon bądź adres e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Następny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, medycyną i prawem, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO