Więcej szczegółów o pozycjonowaniu strony w Google na seo4.net.
Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– miejscowość (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Bałuty”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców przebywających na konkretnym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie może rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Kolejny model pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Philips S5400 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Święto Pracy lub Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]